left biblioblography: A PENTACLE OF TRIVIA - FIVE ITEMS ABOUT MYSELF

Monday, January 15, 2007

A PENTACLE OF TRIVIA - FIVE ITEMS ABOUT MYSELF

Perhaps the prettiest blogger around, Too Many Tribbles, has tagged me for the Five Things About Me meme. As I consider myself perhaps one of the most sharing atheists in the blogosphere (hey, who doesn't like to prattle on and on about themselves?), I have to really search my noggin for something I haven't already told y'all. Lessee:

  1. I have a grand total of 14 awards from martial arts tournaments I participated in, from 2004-2005 (11 medals, gold silver and bronze, and 3 plaques),
  2. I'm a certified Tai Chi Sifu (teacher),
  3. I love the feel of silk against my skin (hey, when I first started competing, I thought I'd look silly in a silk uniform, but the decadent sensation is addictive),
  4. I tell alternately awful, stupid, corny jokes, but I tell them so well, most people laugh anyways, and
  5. I find women with accents very...attractive.

For the next five, I duly nominate: Aaron Kinney at Kill the Afterlife, Bacon Eating Atheist Jew, Aviaa at Amanda's Irreverent Musings, Mesoforte at An Eye at the Past, and Stardust at Stardust Musings and Thoughts for the Freethinker.

Stumble Upon Toolbar

12 comments:

Bacon Eating Atheist Jew said...

I'll get to it by tomorrow night or the next morning. I want to keep my meme up there for a little while longer. The post took me almost 2 hours to do.

Stardust said...

Well now, I am going to have to think about this if I can only choose five things. hmmmm

That's cool about your martial arts awards and that you are a certified Tai Chi Sifu.

Stardust said...

I meant to write "Tai Chi Sifu teacher" ...I will have to look that up. My son studied Tae kwon do for awhile, is it similar?

Krystalline Apostate said...

BEAJ:
I'll get to it by tomorrow night or the next morning.
Hey, no big rush. I got popped w/it on (Friday? I think). You got your own thing going. I follow.

Stardust:
I meant to write "Tai Chi Sifu teacher" ...I will have to look that up.
Sifu translated means teacher. It's actually a title of respect, not necessarily for MA folks only. It's also non-gender: if you & I were in a teacher-student relationship, 1 would call the other 'sifu', regardless of the subject matter.
My son studied Tae kwon do for awhile, is it similar?
Only that they're both MA (martial arts). TKD is Korean, & a lot harder on the muscles & bones. TC (tai chi) is that softer, subtler practice. You do it (mostly) in slo-mo.
TC is more of a mind/body discipline (tho, as you grow older in any MA, EVERYTHING becomes more mind/body).

Mesoforte said...

Done
http://mesofortenebulous.blogspot.com/2007/01/five-items-about-myself.html

say no to christ said...

Oh come on KA, you have to have some kind of juicy something we didnt know about you??? You could have made something up for us to gossip about...maybe an evil atheist deed for the christians to gossip about. lol

Amy

Krystalline Apostate said...

Amy: Juicy? Oh my. I tend to be rather...private about that sorta thing. I can tell you this though: my last girlfriend didn't know what an orgasm was. While she was married, she'd tell her sisters, 'Sex is hell.' After we got together, her opinion completely changed. It became 'wonderful!'
There. Ya happy now? ;)

say no to christ said...

LOL, that was a bit much, but good to know. Your last girlfriend is not alone in not knowing what an orgasm was. There are millions of women who go all through life not having them. Americans are extremely sexually oppress especially the women. It's hard living up to that damned virgin Mary. We know she didn't enjoy sex, gawd forbid it.
It would be interesting to see a poll on christian and atheist women to see which has the better sex life. I bet atheist women win hands down, cuz I for one am not giving up the goods if I don't get to enjoy it too. LOl

Amy

Krystalline Apostate said...

Hi Amy.
Yeah, I know it was bit much, but you asked for juicy, you got juicy.
Americans are extremely sexually oppress especially the women.
Yeah, those weird Victorian/Puritanical mores still have WAY too much say in our lives. I heard about that movie, 'This Movie Not Yet Rated', it's about how the censors let violence swing on by, but they have a REAL bug up their asses about sex.
I think sexual repression really colors our perceptions far too much.

The Watcher said...

Heh heh heh. You both said "Juicy" when talking about sex :)

Krystalline Apostate said...

Well, yeah, it's 'juicy', also 'messy' (chorus of 'slip slidin' away').
I could start equating it w/a water slide, but I don't know if anyone'd appreciate the simile.

Aviaa said...

I did it. Finally. ;P